Játék – pandemic II

 

A flashjátékok mekkáját a KMK blog jelenti, nevét sem véletlenül kapta, ezek a kis apróságok elvannak a weben, nem kell hozzájuk tudományos-fantasztikus felszerelés, általában ötletesek és mindenképpen kiválóak arra, hogy csökkentsük a GDP-t és a munkahelyünkön munkával töltött időt. Meglepően jó cuccok is vannak, mindenkinek javallom a KMK felkeresését, a sok lövegtoronyjáték között flashben olyan klasszikusok is fellelhetők, mint a Portal vagy az izometrikus megjelenítésű laser squad és klónjai, nem beszélve a logikai játékokról, amelyből csak egy példa a SHIFT című, amely alaposan megizzaszthatja a dolgozót. (ennek már a harmadik részénél tartanak)

A poszt témája a Pandemic II című logikai játék, bátran nevezhetjük járványszimulátornak, az elsőre kifejezetten beteg ötlet (éééted, beteg) rém egyszerű játékmenetet ígér, vagyis fogjuk a kórokozónkat és addig fertőzünk vele amíg mindenki meg nem hal. Elvileg a teljes lakosság kiirtása a cél. Ha ennyi lenne, nem is írnék róla, de a dolog ennél sokkal bonyolultabb és komolyabb. Kifejezetten sok gondolkodást igényel és korántsem triviális a megoldás.

 


A játékmenet lényege, hogy pontokat kapunk (hatékonyságunk függvényében) amely pontokat a kórokozónk fejlesztésére tudjuk fordítani. Vehetünk a pontok ellenében többféle, több szintű ellenállóképességet, különféle terjedési felületet (levegő, víz) vagy hordozókat (rovarok, rágcsálók), különböző tüneteket, amellyel fokozhatjuk a terjedés sebességét és a követjezményeket, viszont kockáztatjuk, hogy a betegség előbb feltűnik az embereknek. És itt jön a lényeg. Ha kórokozónk lebukik, a régiók elkezdenek küzdeni ellene. Ha például a kór terjed a levegőben és az egyik tünet a köhögés, akkor roppant gyorsan tudunk fertőzni, viszont a járványveszély miatt gyors ellenlépésekkel kell szembenéznünk.

 


Ennek sokféle módja van, a maszkok kiosztásától a helyi közlekedés megszüntetéséig, kórházak bezárásától a kikőtők és repterek leállításáig. Ezen felül az emberiség megpróbál vakcinát kifejleszteni a kórokozónk ellen, amit lassíthatunk, ha a jószágunk ellenállóképessége magas, és az is lehet, hogy a vakcina nem használ. Ha sikerül működő ellenszert kifejleszteni, onnantól nem tudunk újabb áldozatot megfertőzni, tehát ha megelőznek bennünket, akkor nem tudjuk kiirtani az emberiséget.

 


Először is ki kell választanunk a kórokozónkat, amely lehet vírus, baci vagy parazita. Mindegyik másképp fertőz, mindegyiknek mások az attribútumai, ideértve a rezisztenciákat vagy a fertőzőképességet. A menedzserjátékokhoz hasonlóan itt is cost-benefit egyensúlyt kell teremteni, és időnk az van bőven. Tehát nem baj, ha lassan fertőzünk, és jelentéktelenek vagy nincsenek is tünetek, ha így elérjük a teljes hatmilliárdos népességet, ha mindenki elkapta a betegséget, a gyűjtött pontokból könnyen letálissá tehetjük a vírusunkat vagy bacinkat.

 


Igen, tudom, hogy morbid baromság az egész, ugyanakkor a járványok valóban így terjednek, és a hatóságok valóban ezekkel a módszerekkel próbálják megállítani őket. Amíg logikai feladványnak fogjuk fel, addig komoly agymunka teljes sikert elérni. 

 

.

“Játék – pandemic II” bejegyzéshez 5 hozzászólás

  1. Beteges egy ötlet volt ez a “játék”, de roppant hasznos is lehet. Ha lesz egy kis időm kipróbálom, melyik a leghatékonyabb fertőzési stratégia és azt hogyan lehet (ha lehet) majd megfékezni.

    Köszi a figyelemfelhívást.

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.