Kirándulás – Brick Bay Sculpture Trail

A várakozásokkal ellentétben csodaszép idő volt a hétvégén, úgyhogy a kirándulás élvezetét nem csökkentette a kapucnikon zörgő eső. Matakanában és környékén jártunk, ahol voltunk már korábban is.

A Warkworthtől pár kilométerre felkvő Brick Bay borászat területén fekszik a helyi kortárs művészet kiállítóterme. A Brick Bay farmon a nyolcvanas évektől zajlik a tájformálás, jelenlegi formáját soksok év munka után érte el. Ezalatt születtek tavak, kaptak új lankákat dombok és persze települtek szőlők is.

Minket a tájépítészet annyira nem hat meg, itt szép tájhoz nem kell bulldózer, ám a borászat mellett a hely helyet ad a kortárs kiwi szobrászat alkotásainak is. A sok szőlőtelepítés mellett épült egy ösvény, amelyet a látogatók végigjárhatnak és megcsodálhatják az ösvény mentén elhelyezett alkotásokat. Mondanám, hogy szobrok, de a kortárs művészet esetén soha nem lehetünk ilyen határozottak.

Az egész hely a Hollandiában található De Hoge Veluwe nemzeti parkra emlékeztet  ahol a Kröller-Müller múzeum is található, az ő szoborparkjával, amelyet szintén ösvények szelnek keresztül-kasul és mindenfelé műtárgyak hevernek szétdobálva. Meg persze itt nincsenek fehér biciklik.

A Brick Bay Sculpture Trail nem igazán gyűjtemény hanem inkább szabadtéri  kiállítóterem, ahol a helyi művészek bemutathatják az általuk készített tárgyakat, találkozhatnak a gyűjtőkkel, a vendégek pedig szép környezetben sétálgatva vehetik szemügyre a kortárs darabokat.

Nem csak szobrok vannak, hanem audió/vizuális installációk, kinetikus alkotások  is, amelyek a környezet változásának függvényében mozognak (szélre, napra reagálnak) vannak kék fák, kisplasztikák, még űrhajó is az erdőben.

Az ösvény a Glasshouse nevű építménynél kezdődik, amely egy pici mesterséges tóra épült, ahol egyébként ihatunk egy kávét, ehetünk egy sütit, élvezhetjük a helyben készült borokat, vagy ehetünk egy válogatást a környékbeli kézműves műhelyek termékeiből (olívaolaj, sajtok, stb), mialatt a madarakat nézegetjük.

Az ösvény egyébként kerekesszékkel nem, de nagykerekű babakocsival járható, még, ha néha lépcsők is vannak. Az erdőben vezető szakaszt nemrég ki is bővítették, így az felkanyarog a domboldalra (sok lépcső) ahol többszáz fiatal kaurifa között sétálhatunk.

Nekem az egész hatalmas pozitív csalódás volt, a hely gyönyörű, az ösvény klassz, a kölykök is élvezték, plusz van játszótér is, szóval kellemes családi program. Az ösvényt mi babakocsival, kényelmesen sétálgatva kb. egy óra alatt jártuk meg, sima tornacipő elég.

4 hozzászólás “Kirándulás – Brick Bay Sculpture Trail” bejegyzéshez

1. Az elso es az otodik kepen hany kulonbseget kell keresni? 🙂

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.